Tunnels zijn in een spoorweglandschap een normaal verschijnsel. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je ze zo maar ontmoet in b.v. een streek die o.m. bezongen wordt om haar vlakheid. Wie evenwel wat verder kijkt dan zijn neus lang is, ontwaart aan de horizon van dat vlakke land toch wel enige verhevenheid die de ambities van sommige beoefenaars van de wielersport flink afkoelt. Inderdaad, ergens in de verre buurt van die zogenaamde “muur” moeten de NMBS-treinen door een tunnel.
Het pleit (…)
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 319 (03 1983)
Rixke Rail’s Archives