Homepagina > Het Spoor > Spoornieuwtjes > Zwitserland: Atoomenergie
Zwitserland: Atoomenergie
maandag 7 maart 2022, door
Alle versies van dit artikel: [français] [Nederlands]
Daar vroeg of laat, Zwitserland eveneens een beroep zal moeten doen op de atoomcentrales om haar hydro-elektrische produktie aan te vullen, hebben de C.F.F, besloten deel te nemen aan de „Suisatom A. G.”, een maatschappij die in het leven geroepen werd door enkele grote elektriciteitsondernemingen, waarvan het eerste doelwit de oprichting van een experimentele atoomcentrale is.
Bron: Het Spoor, maart 1959
Rixke Rail’s Archives